Monday, May 25, 2009

Elde Lastik Oyunu

Elde Lastik Oyunu

Bu oyunu bize babam öğretmişti. Sağlam, uzunca elastikliği kuvvetli bir iple oynanıyordu. Don lastiği diye tabir edilen lastiklede oynanabilir.

İki oyuncu arasında oynanır. Sayıyı çoğaltmak mümkündür. Çünkü sırayla oynanır. Bir kişi iki elini kullanarak bu lastiğe birbirinin içinden geçirerek şekil verir. Diğer oyuncuda bu lastiği farklı şekiller oluşturacak şekilde diğer kişinin ellerinden alır. Sonra diğer şekil için diğer oyuncu alır.

Bu şekiller aslında bilinmiş şekillerdi. Ben ilk ikisini hatırlıyorum fakat diğerlerini hatırlamıyorum. El becerisi ve yaratıcılık gerektiren bir oyundu. Üzerinde uğraşılırsa yeni şekillerde elde edilebilir.

Bir ara video sitelerinden birinde tesadüfen bulmuştum ama oyunun gerçek ismini bilmediğimden tekrar bulamıyorum.
[...diye anlatmışım bunu yazarken. Bu akşam bu oyunun videolarını buldum. İngilizce Cat's Cradle diye biliniyormuş. Şöyle bir göz attığımda anladımki Asya tarafından gelen bir oyunmuş. Bunu tek başına oynayanlar ve geliştirenler çok. Merak ederseniz aşağıdaki linklere tıklyın. Daha bol seçenekler videoların sağ tarafında mevcut.]

Tek Başına oynamak istersen bir de bu kızınkilere ve diğerlerine göz at.

0 Yorum: